Van interieurconcept tot realisatie
Gratis verzending binnen Benelux
Grootste aanbod exclusieve haarden
Koploper in haard technieken
  • Nederlands
  • Verzenden & retourneren

    Verzenden & retourneren

    Wij houden van transparantie en willen je graag helpen bij het beantwoorden van jouw vragen. Hieronder vind je onze veel gestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geen antwoord op jouw vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.

    Verzenden


    Status van je bestelling

    Als je tijdens het bestelproces een account hebt aangemaakt, kun je inloggen om de status van jouw bestelling te zien. Heb je geen account aangemaakt? Neem dan contact op met onze klantenservice voor de status van je bestelling.

    Levering op specifieke dagen

    Voorradige producten kunnen op een gewenste dag afgeleverd worden, maar dit moet vaak wel even besproken worden met de planning van onze transporteur. Als producten niet op voorraad zijn, ben je helaas gebonden aan de betreffende levertijd. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kun je kort na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van je bestelling wordt dan in samenspraak met jou ingepland.

    Internationale leveringen

    Wij kunnen leveren (bijna) aan alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven kun je contact opnemen met onze klantenservice.

    Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

    Nee, je kunt je bestelling niet afhalen. Wij zijn een groothandel en online webwinkel waar wij bestellingen aannemen en uitleveren via ons magazijn of magazijnen van onze fabrikanten. Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op jouw gewenste aflever locatie.

    Retourneren

     

    Bedenktermijn

    Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van je recht op retour. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop je jouw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) zijn geleverd en/of geïnstalleerd.

    Product defect geleverd. Wat nu?

    Is je product defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij je aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kun je het probleem zelf al wel oplossen en hoef je het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij ontvangst je bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van je bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice (binnen 14 dagen na ontvangst!) met enkele foto’s van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met jou worden opgelost.

    Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?

    Is je product incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Stuur ons direct een e-mail naar [email protected] Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant of zoeken het onderdeel in ons magazijn. In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij je per e-mail op de hoogte.

    Een artikel retourneren

    Bevalt je aankoop toch niet helemaal en heb je het product nog niet in gebruik genomen? Bij Haardcenter.nl heb je tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kunt beslissen of je deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat je begrijpt dat je deze niet kunt retourneren.

    De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De gemiddelde transportkosten voor retour van dit gewicht varieert tussen € 35 en € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en gemiddeld €6,25 tot €9,95 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 200,- worden de transportkosten binnen Benelux door ons gedekt en vanwege handeling- en (internationale) transportkosten van (zwaardere) pakketten bieden wij geen gratis retour.

    Stappenplan retour indienen

    1. Open ons retourportaal.
    2. Start je retourzending door je postcode en ordernummer (startend met "ORD") in te voeren.
    3. Laat ons weten wat de gewenste afhandeling is.
    4. Selecteer de gewenste retourmethode.
    5. Bevestig jouw overzicht.

    Op basis van de geselecteerde retourmethode ontvang je de instructies en ontvangen wij het verzoek van retouraanvraag. Jouw retouraanvraag wordt in ons systeem geactiveerd.

    Terugbetaling retour

    Wanneer de geretourneerde producten in originele staat retour zijn bevestigd, wordt het complete bestelbedrag exclusief eventueel in rekening gebrachte verzendkosten aan je terugbetaald binnen 14 werkdagen (indien geen alternatief artikel gewenst is). Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken je om alle producten die je gekregen hebt weer terug in de doos te doen of de daarvoor bestemde verpakking. Wij kunnen je retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van je retour. Zijn er producten beschadigd? Stuur dan een foto van de schade toe als reactie op de retour e-mail die je van ons hebt ontvangen. Retourzendingen die beschadigd zijn of sporen bevatten van gebruik zullen geen (volledige) terugbetaling ontvangen. Wij nemen contact met je op na het beoordelen van de toegezonden foto’s. Meer informatie over onze voorwaarden vind je op onze voorwaarden pagina.