Van interieurconcept tot realisatie
Gratis verzending binnen Europa
Grootste aanbod exclusieve haarden
Koploper in haard technieken
  • Nederlands
  • Verzenden & retourneren

    Verzenden & retourneren

    Wij houden van transparantie en willen u graag helpen bij het beantwoorden van uw vragen. Hieronder vindt u onze veelgestelde vragen over bestellen, betalen, verzending en retourneren. Geen antwoord op uw vragen? Neem gerust contact op via onze vele contactmogelijkheden.

    1. Bestellen

    1.1 Wat zijn de verzendkosten naar het adres van u of uw klant?

    Alle bestellingen boven €200,- worden gratis verzonden binnen de Benelux. Is uw bestelling minder dan €200,-? Dan worden verzendkosten berekend op basis van afmetingen en gewicht van het de bestelde artikelen. Het minimum verzendtarief voor haarden is €15,- en voor haardaccessoires € 9,95. Voor een overzicht van onze internationale verzendtarieven (buiten de Benelux) kunt contact opnemen met onze klantenservice.

    1.2 Kan ik zonder account bestellen?

    Met een account bestellen is vereist. U kunt inloggen met uw unieke klantaccount. Een account biedt vele voordelen:

    - Niet steeds opnieuw uw gegevens invullen als u artikelen koopt via ons portaal
    - Beheren van nieuwsbrieven en uw persoonlijke gegevens
    - Altijd zicht op de status van uw bestelling(en)
    - Uw facturen terugvinden en afdrukken
    - Profiteren van vele kortingen op artikelen

    Om een persoonlijk klantaccount te krijgen, dient u contact op te nemen met onze klantenservice.

    1.3 Wat gebeurt er na mijn bestelling?

    Nadat u een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt in ons magazijn. Als de bestelde artikelen op voorraad zijn, wordt uw bestelling binnen 24 uur (werkdagen) verstuurd naar het door u opgegeven afleveradres. Indien er artikelen uit uw bestelling niet voorradig zijn, dan worden deze op de gecommuniceerde levertijd verstuurd. Vanaf het moment dat wij uw bestelling uitleveren, ontvangt u een verzendbevestiging en wordt uw bestelling binnen een werkdag (Benelux) afgeleverd. Meer weten over het bestelproces? Bekijk onze verzenden en retourneren pagina.

    1.4 Mijn bestelling aanpassen. Hoe doe ik dat?

    Heeft u een bestelling geplaatst en komt u erachter dat u artikelen wilt had willen tevoegen en/of wijzigen? Geen probleem! Zolang uw bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij de gewenste wijzigingen voor u doorvoeren. U kunt gemakkelijk contact opnemen met onze klantenservice via één van onze contactmogelijkheden.

     

    2. Betalen

    2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit. De beschikbare betaalmethoden vindt u op onze betaalmethoden pagina.

    2.2 Is betalen veilig? Heb ik garanties?

    Bij Luxuryfires.nl verloopt de betaling altijd veilig. Wij werken met een beveiligde betalingsprovider die alle betalingen voor ons beheert. Daarnaast gebruiken wij alleen betaalmethoden van gecertificeerde bedrijven. Meer informatie hierover is te vinden op de betaalmethoden pagina.

    2.3 Betaling mislukt of geweigerd. Wat nu?

    Is uw bestelling mislukt of uw betaling geweigerd? Of lukt het simpelweg niet om te bestellen? Geen zorgen! Stuur ons een e-mail naar [email protected] met het probleem zodat onze klantenservice direct uw bestelling kan opmaken of achterhalen wat het betalingsprobleem veroorzaakt. Als u een technische storing ervaart, dan horen wij dit uiteraard ook graag.

    2.4 Hoe word ik terugbetaald?

    Bent u toch niet tevreden met uw bestelling? Dan kunt u de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren, mits de haard op maat is bezorgd en/of geïnstalleerd. Tijdens uw retouraanvraag vragen wij altijd uw bankgegevens op om het (gedeeltelijke) aankoopbedrag terug te storten wanneer wij de artikelen retour hebben ontvangen in ons magazijn. Het geld wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour teruggestort op uw rekening. Meer informatie over het retourneren van uw bestelling vindt u bij “4. Retourneren”.

     

    3. Leveren

    3.1 Wat is de status van mijn bestelling?

    Meer informatie over verschillende bestel statussen vindt u bij punt 1.4.

    3.2 Kunnen jullie op specifieke dagen leveren?

    Voorradige artikelen kunnen op uw gewenste dag afgeleverd worden (met uitzondering van zondagen). Dit dient afgestemd te worden met onze planner en transporteur. Als artikelen niet op voorraad zijn, bent u helaas gebonden aan de betreffende levertijd. Uiteraard kunnen wij een datum van aflevering na deze levertijd afstemmen. Een gewenste dag van aflevering kunt u tijdens of kort na het plaatsen van een bestelling doorgeven aan onze klantenservice. De levering van uw bestelling wordt dan in samenspraak met u en één van onze haardspecialisten ingepland.

    3.3 Wordt de bestelling gemonteerd geleverd?

    Wanneer er niet voorafgaand aan het plaatsen van een bestelling is gesproken over een specifiek haardproject voor u of uw klant, dan worden de meeste haarden niet gemonteerd geleverd en/of geïnstalleerd op locatie. De meeste haarden zijn eenvoudig te monteren en worden geleverd via een erkende of eigen transporteur. U dient de haard vervolgens zelf te monteren aan de hand van de meegeleverde handleiding, uitgezonderd van de haarden die wel op locatie worden geïnstalleerd. Hebben wij wel een project op maat afgestemd? Dan zal de bestelde configuratie conform afspraak worden geleverd, gemonteerd en geïnstalleerd het afgestemde afleveradres.

    3.4 Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

    Bestellingen afhalen is mogelijk op een deel van ons assortiment. Niet alle merken zijn af te halen in onze showroom of ons magazijn. Wij zijn een groothandel met online portaal waar wij bestellingen aannemen en uitleveren via ons magazijn of magazijnen van onze fabrikanten. Alle bestellingen boven €200,- worden gratis bezorgd op uw gewenste afleverlocatie.

    3.5 Leveren jullie internationaal?

    Wij kunnen leveren aan (bijna) alle Europese landen. Voor het opvragen van internationale verzendtarieven kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

    3.6 Kan ik een haard laten inbouwen?

    Ja, dat kan zeker. Als u een interieurontwerp heeft gemaakt uw klant - of uzelf - dan kunnen wij u helpen aan een passende haard voor dit project, alsmede het inbouwen van de haard op de door u gewenste locatie binnen Nederland of België. Dit kan tevens in combinatie met alle materialen die verder nodig zijn om het project naar wens op te leveren. Belangrijk is wel dat alle prijzen op Luxuryfires.nl exclusief inbouw is. Laat ons uw ideeën en wensen weten en vraag een offerte aan, dan helpen onze haardspecialisten u graag met de realisatie van het project.

     

    4. Retourneren

    4.1 Heb ik een bedenktermijn?

    Ja, u heeft 14 dagen bedenktijd. In deze periode kunt u gebruik maken van uw herroepingsrecht. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) worden geleverd en geïnstalleerd. De 14 dagen gaan in zodra u, uw bestelling heeft ontvangen. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht dan zijn alleen de kosten van retourzending voor uw eigen rekening. Tijdens uw retouraanvraag vragen wij altijd uw bankgegevens op om het (gedeeltelijke) aankoopbedrag terug te storten wanneer wij de artkelen retour hebben ontvangen in ons magazijn. Het geld wordt binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour teruggestort op uw rekening.

    4.2 Hoe retourneer/ruil ik een artkel?

    Bevalt uw aankoop toch niet helemaal en heeft u het artikel nog niet in gebruik genomen? Bij Luxuryfires.nl heeft u tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt beslissen of u deze retourneert, of houdt. Om een bestelling retour te sturen, dient ons online retourformulier ingevuld te worden. Aan de hand van uw gegevens kunnen wij vervolgens uw retouraanvraag behandelen en de terugbetaling (indien van toepassing) in orde maken nadat wij de artikelen retour hebben ontvangen. Sommige artikel vallen onder uitzonderingen (denk aan maatwerk projecten of fabrieksmaatwerk zoals productie op bestelling). Wij hopen dat u begrijpt dat u deze artikelen niet kunt retourneren.

    Om er zeker van te zijn dat uw retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat u, uw artikelen retourneert:

    1. Maak gebruik van de originele verpakking. Dit is om er zeker van te zijn dat jouw retourzending in goede orde bij ons retour zal komen. U als klant bent verantwoordelijk voor het correct terugsturen van de artikelen.
    2. Verpak de retourzending op dezelfde manier als dat u deze ontvangen heeft. Door het op dezelfde manier te verpakken, voorkomt u onnodige schade.
    3. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken u om alle artikelen die u gekregen heeft weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen uw retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van uw retour.
    4. Zijn er artikelen beschadigd? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending.

    4.3 Wanneer wordt er niet terugbetaald?

    Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken u om alle artikelen die u gekregen heeft weer terug in de doos te doen of de daarvoor bestemde verpakking. Wij kunnen uw retour alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van uw retour. Zijn er artikelen beschadigd? Stuur dan een foto van de schade toe als reactie op de retour e-mail die u van ons heeft ontvangen. Retouren die beschadigd zijn of sporen bevatten van gebruik zullen geen (volledige) terugbetaling ontvangen. Wij nemen contact met u op na het beoordelen van de toegezonden foto’s. Meer informatie over onze voorwaarden vindt u op onze algemene voorwaarden pagina.

    4.4 Wat is de status van mijn retourzending?

    We houden u op de hoogte. Niet alleen bij een bestelling, maar zeker ook bij een retour. Zodra wij uw pakket hebben ontvangen, sturen onze magazijnmedewerkers of leveranciers een ontvangstbevestiging per e-mail. Dit kan tot 5 werkdagen duren. Het kan voorkomen dat uw artikel is aangekomen in ons magazijn volgens de track & trace informatie en dat u nog geen bevestiging van ontvangst heeft gehad. Geen zorgen, het kan tot 48 uur duren voordat wij uw retour in behandeling nemen. Vervolgens gaan wij aan de slag met de door u gewenste oplossing. We houden u hiervan per e-mail op de hoogte.

    4.5 Artikel defect geleverd. Wat nu?

    Is uw artikel defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij u aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kunt u het probleem zelf al wel oplossen en hoeft u het artikel niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij ontvangst van uw bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van uw bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice met enkele foto’s van de situatie (indien mogelijk). Het probleem kan dan worden beoordeeld zo snel mogelijk met u worden opgelost.

    4.6 Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?

    Is uw bestelling incompleet geleverd, vul dan het online retourformulier in. Geef duidelijk aan wat er ontbreekt en welke van onderstaande oplossingen u wenst:

    Het artikel omruilen: u heeft uw nieuwe artikel zo snel mogelijk na ontvangst van uw retourzending in huis.
    Het ontbrekende onderdeel naleveren: wij vragen het ontbrekende onderdeel in ons magazijn of versturen deze rechtstreeks vanuit onze fabrikant. In de meeste gevallen heeft u binnen 2 weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan laten wij dat weten.

    Na uw aanvraag houden wij u per mail op de hoogte over de status van je nalevering. Vervolgens gaan wij aan de slag met de door u gewenste oplossing. We houden u hiervan per e-mail op de hoogte.